Virtuális Notesz. Balla D. Károj jegyzetei

Transylvania, Erdély, szerelem, muzsika

Filmjegyzet. Úgy adódott, hogy nemrégiben egyszer már elkezdtük nézni az algériai születésű, félig roma származású francia rendező nagy sikert aratott Erdély-filmjét (Transylvania, 2006, rendezte Tony Gatlif), ám akkor valahogy a harmadánál nem jutottunk túl. Most sugározta az m1 televízió, hát megnéztük. Utólag úgy tűnik, legutóbb épp a javát fogtuk ki, a film a második felében, főleg utolsó harmadában valahogy elveszti báját, izgalmad feszességét, kicsit talán az első harmadban megszerzett szorongató hitelességét is. Az odáig teljesen rendben van, hogy a szenvedélyes francia lány barátnőjével Romániában, pontosabban Erdély egzotikus és eklektikus, soknemzetiségű és többnyelvű, kicsit talán mentálisan beteg társadalmi dzsungelében keresi muzsikus szerelmét, akitől teherbe esett, és akit állítólag kiutasítottak Franciaországból, ezért bujkál a civilizáción és törvényeken kívüli terréniumban. A nő meg is találja leendő gyermeke apját, de a férfi eltaszítja, bevallva, szó sem volt kiutasításról, egyszerűen megszökött tőle, mert nem szereti. | Emlékezetes pillanat: egy transzszilván mulatóhelyen Palya Bea a helyi érdekű díva, nagy a népi mulatás, ám valami depresszív hangulat bujkál a tányértörő duhajkodás mögött… Zeneterápia?  »Transzszilvánia tovább
 

Balla D. Károj blogja

Ez a blog a szolgáltató döntése miatt 2021-től nem bővíthető új posztokkal. A szerző több fontos oldala innen érhető el: Balla D. Károj Webirodalom. A Google keresőben a kárpátaljai költő el-ipszilonos nevére a Wikipédia után ez az első releváns találat: Posztmodern író: Balla D. Károly.

Címkék:

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!