Releváns kontextus a fogalmi hálón
PR és tartalommarketing – Honlap-Seo
Pr-cikkek írása és weboldal-optimalizáló munkám miatt ismerkedem a a PR-t lassan felváltó fogalommal. Ízlelgetem, tanulgatom. Kétségtelen, a honlapoptimalizálás során illik tudni a tartalommarketing jelentését, jellegzetességeit. De ahogy a public relations terén, úgy érzem, itt is sok a mellébeszélés. Főleg, amikor azt ecsetelik a szakemberek, hogy a content marketing a fogyasztók (és nem pedig a gyártók, forgalmazók) érdekeit szolgálja. Ez blabla. Amíg nem a vásárlók, hanem a cégek adnak megrendelést a médiumok rabszolgamunkásai számára tartalommarketing tevékenység végzésére, addig az az ő érdekeiket szolgálja. Más kérdés, hogy a TM finomabb módszerekkel dolgozik, mint az átverős reklámok és az árut, szolgáltatást jól tupírozottan előadó nyálas PR-cikkek.
Az általam gyakorolt kreatív honlap-SEO terén a tartalommarketing jelentősége egyre nagyobb. A puszta linkelhelyezés ma már hatástalan: releváns tartalmi kontextusra van szükség, és ezt a szemantikus hálózaton kell elhelyezni.
Tartalom előállítása és közlése marketingcéllal. Keresőmarketing, tartalommarketing – honlap optimalizálás
Abban a tevékenységi körben, amelyben én eregetem az utóbbi években oroszlánkörmeimet (szinte teljesen felhagyva a szépírással), a fogalom más értelmet kap. És ha igazán szigorúan veszem, akkor mind a honlapoptimalizálásban, mind a keresőmarketingben az előállított és honlapokon közölt tartalmak révén érem el, hogy egyes weboldalak bizonyos kulcsszavakkal jó pozíciókat szerezzenek és tartsanak meg az organikus Google-keresések találati listáin.
Ugye itt van egyfelől a honlaptartalom – annak a webhelynek az adott kontentje, amelyet optimalizálok. Ha ezt a tartalmat minőségivé teszem és érvényesítek rajta 20-25 keresőszempontot, akkor megnő keresőmarketing értéke. Azaz a tartalom révén valósítok meg marketingcélokat – mi ez, ha nem tartalommarketing.
Másfelől meg ott a linkprofil építés. Kreatív módszereim most már hosszú évek óta azt jelenti, hogy soha nem rakok csak úgy ki linkeket a weboldalakra, hanem releváns kontextust teremtek számukra. Kontextus létrehozása csak tartalom előállításával és elhelyezésével lehetséges: tehát ez is TM!
Vagyis egy weblap a Google első oldalára tartalommarketing eljárásokkal kerülhet fel.
SEO és tartalommarketing stratégia
Minden átgondoltság ellenére a honlap-seo terén a tartalommarketing stratégia nem valami hosszú távú tervezés folyamatában eredményes, hanem akkor, ha a gyors reagálókészséggel kidolgozott aktuális cselekvési tervben ölt testet. Úgyszólván a napi taktika lett a jó és effektív marketingstratégia.
Azaz rácsodálkozhatom a tartalommarketingre, mint Moliére hőse a prózabeszédre. Anélkül művelem évek óta, hogy tudtam volna: van ilyen.
Mobilmarketing
A marketing speciális formája a mobiltelefonokat célozza meg. Nagyvállalatok, áruházláncok, sőt pártok is gyakran indítanak tartalmas SMS-kampányt tömeges üzenetküldéssel, ami a leghatékonyabb mobilmarketing eszköz.
Ajánlott SEM-szolgáltató blogja friss hírekkel:
- Mobil alkalmazások – SMS kampány – kulcsszavas keresőtalálatok
- SMS-marketing: szövegtartalom tömeges küldése
- PR és tartalommarketing stratégia jelentése
- Honlap-Seo és fogalmi háló
Ez a blog a szolgáltató döntése miatt 2021-től nem bővíthető új posztokkal. A szerző több fontos oldala innen érhető el: Balla D. Károj Webirodalom. A Google keresőben a kárpátaljai költő el-ipszilonos nevére a Wikipédia után ez az első releváns találat: Posztmodern író: Balla D. Károly.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: