A SEO-szakértő munkája. PR-cikkek
Az utóbbi években a SEO-munka hangsúlyos részévé vált a public-relations anyagok elhelyezése weboldalakon. A marketingszövegekbe ágyazott linkek, erejüktől függően, javítják a céloldal organikus pozícióit. Ez a linképítő módszer korábban a keresőmarketing-tevékenység perifériális ága volt, csak elvétve alkalmazták, könnyebb volt a hivatkozásokat linkkatalógus-oldalakra kihelyezni, majd a Google-algoritmusok szigorodásával és a tartalmi alapú keresőoptimalizálás módszereinek az elterjedésével vált kiemelkedően fontossá. Ma minden seós PR-cikkeket ír, írat, szervez, publikál, az ezekbe ágyazott hivatkozásokból áll össze a linkprofil.
A honlap-keresőoptimalizálás komplex folyamata számos munkafázisból áll:
- Technikai és tartalmi szempontból keresőbarát weboldal készítése
- Kulcsszavas relevancia és releváns kontextus biztosítása
- Google helyezés javítás linképítéssel, PR-cikk kihelyezéssel
És egy kis visszatekintés:
Egy autodidakta SEO-szakember
Harminc egynéhány éves koromig én nem igazán tartottam magam felnőttnek. Annak ellenére sem, hogy már gyerekeim voltak, komoly szerkesztőként dolgoztam egy kiadóban, 5-6 könyvem is megjelent akkorra. És mégsem. Leginkább azért nem, mert nem vettem magam eléggé komolyan, kicsit értetlenkedve néztem családomra, munkámra, sikeremre: hogy én, a kölyök, már itt tartok.
Ugyanezen okból nem érzem magam SEO-szakembernek sem. Hiába foglalkozom ezzel a szakmával tíz éve, hiába mélyedtem el a keresőoptimalizálás elméletébe és gyakorlatába, hiába vagyok képes látványos sikereket elérni: azért valahol mégis annak a a honlapokat bütykölgető amatőrnek érzem magam, akit mérhetetlen örömmel tölt el, ha rájön, hogy miként lehet egy képet a szövegben jobbra vagy balra zárni.
Ennek a témának a felvetésére most több okom is van. Az első az, hogy bár hosszú ideig az én honlapom volt az első a Google-találatok közt arra a keresésre, hogy SEO-szakértő – most azonban letaszítottak erről a trónusról,és alighanem egy valódi szaki honlapja került az élre. Nem mintha még így is nem lenne számomra nagyon megtiszteltető a dobogó második helye, picit azért mégis bánt a dolog. Megpróbálok hát tenni ellene, igyekszem visszatornázni magam.
Már csak azért is, mert a fentebb említett tíz év éppen kerek lesz nemsokára. Erről főblogomban írtam, bár igaz, egy hónappal elnéztem a dátumot, tehát július 19-én lesz a kerek évforduló.
Posztomban méltattam a verseny győztesének szakmai tudását, megemlítve, hogy nekem SEO-ismeretek helyett
csak kreativitásom volt, a keresőoptimalizálásról majdhogynem akkor hallottam először, elméleti tudás és gyakorlati tapasztalat híján lelkesedéssel és ötletességgel, egyéni megoldásokkal operáltam. Hogy amatőrként három honlapommal is ott lehettem a profik top10-esében, az máig jó érzéssel tölt el. | Az első versenyt követte a második, ez már díjazásra ment, itt 10. lettem, a harmadikon az első 20-ba is nehezen fértem be (ha jól emlékszem). Ennél azonban fontosabb, hogy komolyabban is elkezdett érdekelni a keresőoptimalizálás, és hovatovább hobbimmá, később szenvedélyemmé, mára pedig az írást is háttérbe szorító legfőbb tevékenységemmé vált. Ezért fontos dátum a tíz évvel ezelőtti. | Gondoltam is, megünneplem azzal, hogy az akkori eseményeket és magam szereplését összefoglaló felújított weboldalt feljuttatom a Google első helyére. Majdnem sikerült, ám a Wikipédia, úgy tűnik, pillangószívben is verhetetlen. De a második helyen csak ott vagyok…
Egy másik posztomban is említettem az akkori versenyt annak apropóján, hogy alig tudtam összeszámolni blogjaim számát. hetven fölé emelkedett…
Na jó, hát persze: kell személyes blog, kell közéleti, nyilván indokolt, hogy legyen Kárpátalja-blogom. És Piréz-blogom. És Tsúszó-blogom. És honlapajánló blogom. És versblogom. És virtuális irodalmi felolvasóhelyem. És virtuális Magyar Köztársaságom. És Szabad Európa Rádióm. És Ukrajna-blogom. És ha már regényemnek a neten volt a könyvbemutatója, akkor kell egy Tejmozi-blog is. És hogy a többi könyvem se legyen árva, kell egy könyvesblog. A szellemi játékokat, feladványokat kedvelő sakkjátékos hogy lehet meg játékblog nélkül. És kell egy vagy inkább két közös blog Évával. Meg a szerteszét megjelent posztjaimból havonta válogató webmagazin is kellett, de nagyon. Meg egy olyan is szükségessé vált, amely csak a KULT témájú írásaimat (főleg filmes jegyzeteimet) tartalmazza. De itt talán meg kellett volna állni. Ez még nem lett volna több, mint írói énem kiterjesztése a virtuális térbe, a világhálóra, a webre. De nem álltam itt meg. | Összesen kb. hetven darab. Félelmetes. De most már százig aligha állok meg…
A keresőoptimalizálás szakember dolga
De visszatérve a keresőoptimalizálásra és arra a szakértőségre, amelyre nézvést nekem természetesen nincsen semmilyen végzettségem, de autodidakta módon azért csak elértem ezt-azt. Ha most egy első helyről le is taszítottak, de azzal a kulcsszóval, hogy honlapoptimalizálás – évek óta én vagyok az élen. Ami viszont elég nagy bánatom: BDK-val nem bírom megelőzni a Budapesti Dísz- és Közvilágítási céget…
Mit optimalizál a SEO-szakértő?
– teszem fel a kérdést szakmainak szánt posztomban. A keresőt? A honlapot? A tartalmat? A webes környezetet. Hát persze, mindezeket végzi, a nagyobb kunszt, hogy eközben olyan elvárásoknak kell megfelelnie, amelyeket az egyre kifinomultabb, egyre intelligensebb keresőalgoritmusok támasztanak mind a honlaptartalommal, mind a linkprofillal szemben. Így aztán maqnapság
a SEO-szakembernek nap mint nap a Google mesterséges intelligenciájával kell összemérnie erejét annak érdekében, hogy sikerre vigye a gondjaira bízott, általa optimalizált weboldalakat. Minden egyes kulcsszavas hivatkozás számára releváns kontextust kell teremteni és minden derivált lehetőséget meg kell ragadnia
ahhoz, hogy valamely weblap a keresőtalálati lista TOP10 helyezését elérje.
Kulcsszavas honlap-optimalizálás
Tény: Sokáig az én optimalizált szakmai honlapom volt első a Google-találatok közt a SEO-szakértő és SEO-szakember kulcsszóval. De vajon tudom-e, mit optimalizál a SEO-specialista?
Frissítés. 2019-ben átálltam a link- és pr-cikk kihelyezés ára kulcsszóra.
Kulcsszavak Google-kereséshez: honlap-seo, web optimalizálás, keresőmarketing, honlap optimalizálás, tartalommarketing blog, blogolás. Keresőbarát weboldal készítés releváns tartalommal, organikus Google helyezés javítás PR-cikk kihelyezéssel
Ez a blog a szolgáltató döntése miatt 2021-től nem bővíthető új posztokkal. A szerző több fontos oldala innen érhető el: Balla D. Károj Webirodalom. A Google keresőben a kárpátaljai költő el-ipszilonos nevére a Wikipédia után ez az első releváns találat: Posztmodern író: Balla D. Károly.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: